Kjøpsbetingelser

Watery

Følgende salgs-, kjøps- og leveringsbetingelser er gjeldende for kjøp av varer på Watery.

https://www.watery.no/ eies av Watery ApS

Organisasjonsnummer: 928 805 956 

Watery ApS - Dansk CVR: DK-39718626
Odinsvei 1
3340 Åmot, Norge
Telefonnummer: 23 50 36 88
E-post: support@watery.no

Alle avtaler inngås på norsk. Alle priser er inklusiv mva, men eksklusiv frakt. 

Angreretten gjelder for private forbrukere som handler via watery.no. Angreretten gjelder ikke for næringsdrivende eller offentlige virksomheter og institusjoner mv.

Du skal være fylt 18 år for å handle hos oss. Er du under 18 år, skal du ha samtykke fra en forelder eller verge.

Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

Pris

Våre priser:

Alle prisene som vises på watery.no er i norske kroner og er inkl. 25 % norsk moms og mva.  

Dessuten har vi dynamiske priser, der prisene våre endres etter adskillige parametrer. Vi kan derfor ikke ta høyde for at en vares pris er endret etter et kjøp er gjennomført.

Hvis en pris er innlysende feilaktig og du etter all rimelighet burde ha oppdaget dette, er vi ikke forpliktet til å levere det pågjeldende produktet til den feilaktige prisen.

Er et produkt uten pris eller prisen er lik “0”, så kan disse ikke bestilles.

Betaling

Betaling

Betaling for bestilte varer på watery.no kan skje online ved bruk av følgende betalingsmetoder:

- PayPal
- Klarna
- Vipps
- Visa
- Mastercard
- Visa Electron
- Maestro 
- ViaBill
- Google Pay
- Apple Pay

Når du bestiller via ovenstående betalingsmetoder, transmitteres opplysningene dine kryptert (SSL-forbindelse) gjennom Quickpay. Dermed kan ikke opplysningene dine leses av utenforstående

Ved betaling med elektronisk betalingskort trekkes beløpet først når varene er sendt.

Betaling med ViaBill: 

Ved kjøp med ViaBill vil du først motta varene dine. Deretter betaler du månedlige avdrag den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, blir du pålagt et gebyr på kr 39,-.

Hvis du angrer på kjøpet ditt, opphører avtalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer kjøp for opp til 2 000 kr. Beløp over 2 000 kr finansieres i samarbeid med SparXpress. Les mer her: www.viabill.com/kredit

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Levering

Watery.no leverer på alle hverdager for ordrer inngått innen klokken 16:00. 

Normalt kan vi tilby leveringstiden vår 2-4 virkedager.

Bring:

Leverer alle dager i uken inklusivt i helgen. Bestillinger leveres normalt neste dag.

Bestillinger inngått innen klokken 19:00 sendes samme dag.

Helthjem:

Leverer alle hverdager i uken.

Bestillinger inngått innen klokken 19:00 sendes samme dag.

Spesialvarer:

Mesteparten av produktene våre leveres innenfor 2-4 virkedager, likevel har vi enkelte varer hvor leveringstiden er forlenget. Dette fremgår i produktteksten.

Blant disse har vi eksempelvis produkter med trykk og enkelte produkter med styrke.

Problemer med levering?

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert.

Hvis du opplever at pakken din ikke er levert etter 4 dager fra den er sendt, bes du kontakte oss straks. Dermed kan vi undersøke saken nærmere snarest mulig.

- Telefonnummer: 23 50 36 88

- E-post: support@watery.no

- Via chatten fra:

Vardagar: 08-22
Lördag: 10-16
Söndag: 14-22

Vi sender alltid bestillinger i innkommende rekkefølge. Ved salg, fødselsdager eller lignende kan det derfor forekomme lengre leveringstid. Dette vil det bli opplyst om på nettsiden.

Vi leverer hovedsakelig til Norge, men kan også saktens sende til resten av Europa, med unntak av Grønland og Færøyene. Ved levering til andre land enn Norge varierer prisen etter hvilket land som velges.

Forsinkelse og manglende levering

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelseheve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse:

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving:

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning:

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

Angrerett

Du har rett til å angre et kjøp uten begrunnelse innen 14 dager fra og med dagen du får varen din i fysisk besittelse. 

Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen ved å ikke hente/ta imot den. Dersom dette skjer vil du ikke få refundert den opprinnelige leveringsprisen din. 

Angre en del av kjøpet 

Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet til å sende én eller flere varer i retur, selv om de er kjøpt i én ordre.

Merk at du ikke får fraktkostnadene i retur dersom du angrer en del av kjøpet ditt.

Retur 

Ønsker du å returnere hele eller deler av bestillingen din, så henviser vi til returneringssiden vår her

Retur og fraktkostnader:

Ved bestillinger innenfor Norge benyttes retursystemet vårt.

Ved bestillinger utenfor Norge betales fraktkostnader av kunden selv.

Varens stand når du sender den i retur

Hvis varen har mistet verdi og dette skyldes at du har brukt den på en annen måte enn hva som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer, kan du kun få en del av kjøpesummen tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens handelsmessige verdi for oss, og i visse tilfeller kan dette bety at du kun får fraktkostnadene tilbake.

Vi anbefaler at du sender varen i retur i den originale emballasjen.

Hvis den originale emballasjen mangler, kan dette muligvis medføre en verdiforringelse av varen. Produktets emballasje skal derfor være i sin originale stand, og skal ikke være skrevet på, tapet eller ødelagt.

Tilbakebetaling av kjøpesummen 

Hvis du angrer kjøpet ditt, får du pengene dine tilbake. Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringskostnader.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

Vi tilbakefører pengene med samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøpet.

Adresse:

Såfremt du angrer kjøpet, skal bestillingen din sendes i retur til følgende adresse:

Watery ApS
Langmarksvej 34, C2
8700 Horsens

Produkter

Nøye utvalgte produkter:

Hos watery.no har vi fokus på å ha det største og ikke minst beste utvalget. Dette betyr at produktene i nettbutikken er grundig undersøkt og testet.

Dessuten er størstedelen av varene våre klare til sending kort etter bestilling, da vi har varene på ett samlet lager.

Egne produkter:

I takt med at watery.no er blitt en anerkjent leverandør av utstyr til vann, har vi utvidet sortimentet vårt med egne Watery-produkter.

Dette er produkter av høy kvalitet til konkurransedyktige priser, der alle produktene er basert på uttømmende tester og utviklet med fokus på detaljene.

Spesialvarer:

Foruten det faste sortimentet vårt som kan leveres innen 2-4 dager, har vi dessuten spesialvarer med forlenget leveringstid. Hvor lang leveringstiden er fremgår i produktbeskrivelsen.

Disse er blant annet forhåndsbestillinger, produkter med trykk og flere.

Rabattkoder/Tilgodelapp/Gavekort

Nedenstående vilkår er gjeldende for alle virtuelle og/eller fysiske rabattkoder og tilgodelapper.

- Kan ikke benyttes på allerede nedsatte produkter såfremt annet ikke er fastslått.

- Kan ikke kombineres selv om det eksempelvis er en rabattkode og en tilgodelapp.

- Klubbkoder kan heller ikke benyttes på nedsatte produkter eller i kombinasjon med andre koder.

Alle typer koder skal skrives inn i verdikupongfeltet i handlekurven; dersom en kode ikke er tastet inn ved gjennomførelsen av kjøpet, kan ikke dette føyes til i etterkant.

Rabattkoder:

Mesteparten av rabattkodene til watery.no er tidsbestemte; dersom den fastlagte tidsbegrensningen er overskredet kan ikke rabattkoden benyttes.

Tilgodelapp:

Alle tilgodelapper utstedt av watery.no har en gyldighet på 2 år og utløper dermed nøyaktig 2 år etter utstedelsesdatoen.

Gavekort:

Alle gavekort utstedt av watery.no har en gyldighet på 2 år og utløper dermed nøyaktig 2 år etter utstedelsesdatoen.

Gavekort kan benyttes i kombinasjon med nedsatte varer.

Når du bestiller

Når du har bestilt på watery.no vil du automatisk motta en ordrebekreftelse og en oversikt over bestillingen din på e-post. Deretter vil bestillingen bli ekspedert - når bestillingen din er pakket og sendt mottar du likeledes en sendingsbekreftelse.

Er bestillingen sendt vil det ikke lenger være mulig å gjøre endringer eller kansellere bestillingen.

Forhåndsbestillinger

Ved forhåndsbestillinger tas det forbehold om at ordinær leveringstid på 2-4 dager ikke er gjeldende; den aktuelle leveringsdatoen er tydelig påskrevet i det pågjeldende produktets informasjon. Dette kan enten stå i produkttittelen eller lengre nede på siden i produktbeskrivelsen.

Kansellering/retur av forhåndsbestillinger kan gjøres opp til 30 dager etter mottaksdato, det vil si fra datoen du fysisk har mottatt bestillingen. Gjeldende såfremt varen er i samme originale stand og emballasje som ved mottagelse.
Det er altså mulig å få kansellert ordren dersom du i ventetiden har endret mening.

Ved forhåndsbestillinger kan betaling kreves innen sending av ordren, såfremt betalingsfristen ikke aktivt kan forlenges, eksempelvis grunnet en fremtidig forsinket leveringsdato.

Andre varer som er bestilt i forbindelse med varen som er forhåndsbestilt sendes først på samme tidspunkt som når varen som er forhåndsbestilt sendes. Ønskes annet betaler du for frakt, dette gjør du her. Du kan be om dette ved å kontakte oss på:

- E-post: support@watery.no

- Livechat

- Telefonnummer: 23 50 36 88 

Kansellering av ordre

Bestillinger som enda ikke er sendt kan kanselleres ved en av følgende metoder:

- Ring vår support på 23 50 36 88

- Skriv en e-post til support@watery.no

- Skriv til oss i chatten.

Fraktpris

Vi benytter Bring som fraktselskap for å sende bestillingen din.

Bring og fraktpriser:

Pakkeshop 2-4 Hverdager - 49 kr. (Bestiller du for mer enn 749,- får du gratis frakt til leveringsstedet ditt.)

Hjemlevering 2-4 Hverdager - 70 kr.

Helthjem og fraktpriser:

Pakkeshop 2-3 Hverdager - 80 kr.

Hjemlevering 2-3 Hverdager - 45 kr.

Track & Trace:

Når bestillingen din er pakket og sendt, vil du like etter motta et sporingsnummer. På denne måten kan du følge pakken din sin rute fra lageret vårt til det avtalte leveringsstedet.

365 dagers retur- og bytterett

Såfremt varen fremstår 100 % som ny i original emballasje og i uskadet stand, kan du returnere eller bytte varen inntil 365 dager etter leveringen. Dertil må emballasje ikke skrives på, tapes eller lignende.

Hvis vi vurderer at varen lukter av røyk, matos, mugg, er fuktig eller på annen måte har tatt skade, så kan vi ikke akseptere varen som en returnering. Hvis kunden ønsker varen tilbakesendt, betaler kunden selv for retur av varen.

365 dagers returrett:

0-30 dager fra mottagelse er det mulig å få refundert ordrens fulle beløp, foruten returfrakt, eller bytte. Pakken skal være mottatt av oss innen 30 dager fra mottagelse.

Etter de 30 første dagene har du opp til 365 dager på å motta en tilgodelapp eller bytte.

Fraktkostnader og ansvar:

Ved retur i forbindelse med en ordinær returnering (ønsker pengene i retur) betaler kunden selv returfrakten på 94,-. Dette fratrekkes automatisk fra beløpets størrelse ved refundering.

Dertil hefter kunden såfremt det oppstår skader eller lignende under transporten.

Ved bytte av samme vare til en annen størrelse eller farge betaler vi for fraktkostnadene forbundet med byttet.

Hvis produktet som returneres, ble kjøpt som en del av en pakke, må hele pakkeløsningen returneres.

Returretten berører ikke kundens lovbestemte rett til å angre kjøpet. Se nedenfor.

Adresse:

Alle returneringer uansett årsak skal sendes i retur til følgende adresse:

Watery ApS
Langmarksvej 34, C2
8700 Horsens

Ytterligere informasjon om retur kan leses her.

Prismatch

På watery.no har vi prismatch

Dette betyr at dersom du finner en identisk vare på en nettbutikk som er billigere enn vår, så har vi mulighet til å matche prisen.

Hvordan du benytter deg av prismatch og hvilke vilkår som må overholdes før vi kan tilby prismatch, kan du lese mer om her.

Forbehold

Watery.no tar forbehold for trykkfeil, prisfeil, utsolgte varer, utgåtte varer og ved varemangel fra leverandører. Derfor forbeholder vi oss retten til å redusere en ordre eller helt avvise den uten ytterligere forklaring.

Hvis et produkt er uten pris eller prisen er lik “0”, så kan ikke produktet bestilles.

En vares produktbilder, samt egenskaper er veiledende og av denne grunn tas det forbehold om eventuelle feil. Varen som følger med ved bestilling fremgår av produktbeskrivelsen uansett om annet er avbildet på produktbildene.

Reklamasjonsrett

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen

Dersom varen har en mangel og du reklamerer rettidig, har du rett til å i første omgang be om å få varen reparert eller byttet.

Dersom varen ikke kan repareres, bytter vi den ut med en ny eller sender en kredittnota for kjøp av annen vare.

En mangel er f.eks. en fabrikasjons- eller materialfeil, eller en feilaktig opplysning om varen.
Derimot er alminnelig slitasje eller skader du selv har påført varen ikke en mangel.

Oppdager du en mangel, skal du innen rimelig tid kontakte oss og forklare hva mangelen består av. Reklamerer du innen 2 måneder etter at mangelen er oppdaget, er det alltid innen rimelig tid.

Din mulighet for å få rett i en reklamasjon kan opphøre før reklamasjonsfristen utløper, hvis varen ikke er ment å vare i to år, eller den er slitt ut ved normal bruk før fristen utløper.

Du kan ta kontakt med watery.no på support@watery.no eller 23 50 36 88.

Er reklamasjonen berettiget skal du sende varen tilbake gjennom retursystemet her.

Retting eller omlevering:
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Dersom produktet som reklameres for ble kjøpt som en del av en pakke, må hele pakkeløsningen returneres.

Prisavslag:
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Klagemulighet

Klagemulighet

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.


Hvis du i første omgang som forbruker vil klage over kjøpet ditt, kan du kontakte oss på support@watery.no. Hvis vi ikke lykkes med å finne en løsning kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standard angrerettskjema

Til:

Watery.no
Langmarksvej 34, C2
8700 Horsens
support@watery.no

Jeg meddeler herved at jeg ønsker å gjøre angreretten gjeldende i forbindelse med kjøpsavtalen min om følgende varer/tjenesteytelser:

Bestilt den:

Mottatt den:

Forbrukerens navn:

Forbrukerens adresse:

Forbrukerens underskrift: (kun hvis skjemaets innhold meddeles på papir)

Dato:

Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Anbefalt for ditt kjøp

32% kjøper disse produktene sammen med handlekurven din

Lukk
  • Søkeresultater
  • Produkter

Søkeresultater

    Ingen resultater for ""

    Spør vår kundeservice

    Ring til oss

    23 50 36 88

    Skriv til oss

    support@watery.no

    Åpningstider

    Ma-Fr: 08-22 / Lø-Sø: 10-22

    Chat med oss

    I høyre hjørne