GRATIS FRAKT + 16 VILLE TILBUD 🥵🤑

Din rabattkode utløper 👉 KLIKK HER

00 00 00

Sommersalg | Spar opptil +75%

2019

Kan man si nei til Jesper Buch?
Januar 2019

Time to shine

Kort fortalt. Ut av det blå møtte jeg i august 2018 opp til opptak for det riksdekkende DR1-programmet Løvens Hule. Faktisk sendte jeg inn søknaden bare 5 dager før jeg var i studio.

Ikke akkurat den beste forberedelsen, men jeg gikk faktisk ut av studio med en investering fra Christian Stadil og Jesper Buch.

Programmet ble vist på TV i januar 2019, og nå skjønner du kanskje hvorfor jeg skulle ha skaffet meg et enda større lager med det samme? Mer enn 50 000 besøkte watery.dk de påfølgende dagene – og rekordmange pakker gikk ut av porten. 

Jeg var super takknemlig for hvor godt kundene mine hadde tatt imot Watery i oppstarten, for alt jeg hadde bygget opp og for å ha fått så kule kolleger. 

(En liten spoiler alert.. En av tingene ovenfor er en erklæring med modifikasjoner)

April 2019

Hva sier du? Rikke? Altså Møller Pedersen?

I kjølvannet av Løvens Hule trodde jeg ikke det kunne bli mye fetere. Men en oppfordring fra selveste Rikke Møller Pedersen, verdensrekordholder på 200m bryst, gjorde det MYE fetere. 

Samtalen førte til et samarbeid mellom Watery og Vandakademiet, som Rikke Møller Pedersen, Jeanette Ottesen og Lotte Friis står bak (!!!). Selv om de i sin oppvarming slår mine personlige svømmetider med god margin, blir det ikke mye større for en tidligere konkurransesvømmer. 

Vi donerte våre populære Watery svømmehetter til deres vannakademier rundt om i landet, mens Watery fikk muligheten til å spille inn og publisere 5 inspirasjonsvideoer for neste generasjon toppsvømmere (se dem her). Og jeg tror nok de har fått inspirasjon med +30.000 visninger så langt.

August 2019

Nye (og store) boller i suppen

Husker du cliffhangeren? Den skal i spill her. Etter Løvens Hule var det ikke mulig å komme til enighet med Jesper Buch og Christian Stadli om deres investering i Watery. Sånn er det noen ganger, men etter knappe 3 år i ilden, ville jeg ikke bare la andre ta del i hjertebarnet mitt uten videre.

Heldigvis stod 5 andre menn klare til å angripe byttet når løvene ikke klarte det. I august 2019 ønsket jeg derfor Jens, Emil, Morten, Jonas og Filip velkommen som partnere i Watery.

Sammen skulle vi fortsette den oppadgående kurven for Watery – og utvide den med enda et ben som snart skulle lanseres. 🔥🔥

Oktober 2019

Heia Sverige!

Tiden var inne. I Danmark hadde mer enn 80.000 nå mottatt svømmeutstyr og badetøy fra Watery, Trustpilot viste 4,8 av 5,0 og veksten var større enn noen gang tidligere. 

Men det var blitt hverdag – og for få jern i ilden. 

I løpet av en måned bestemte jeg meg derfor for at det var på tide å åpne Watery for det svenske folk. De svømte minst like mye som danskene, og manglet i likhet med Danmark en seriøs svømmebutikk. Jeg hadde også hørt at Google Translate var blitt ganske bra på oversettelse mellom dansk og svensk (den feilen gjør jeg aldri igjen..). 

Det var en innlysende mulighet og vi lanserte kort tid etter med åpning 1. november 2019 – nøyaktig 3 år etter oppstarten i Danmark. 

Trenger jeg å fortelle at det ble en fiasko? Det var først et par år senere at vi forstod at oversettelsen måtte gjøres av en ekte svenske og at vi måtte ha andre betalingsmuligheter enn Mobilepay for å virkelig få fatt i svenskene.

Desember 2019

En romrakett er bygget for å fly raskt, ikke rett frem

Siden jeg startet Watery har jeg alltid visst at jeg ville bygge mer enn bare en nettbutikk. Etter hvert hadde vi inngått avtaler med mer enn 30 av de største svømmemerkene i verden. Vi hadde mer enn 10 000 produkter online og alt innen enhver vannsport.

Men jeg kunne ikke la være å tenke på salgstallet til våre egne Watery-badehetter: mer enn 10.000 og vårt klart mest populære produkt.

Det gjorde meg klar for et nytt eventyr, nemlig å starte vår egen merkevare innen utstyr og badetøy. Watery som merkevare ble dermed født i desember 2019 med svømmeplater, pullboys og briller. Siden skulle mye mer følge. Jeg forstod at vi virkelig kunne gjøre radikale endringer innen svømmebransjen.

2020

"Det er en utfordring, ikke et problem" - Sitat: Daniel til kollegaene i et helt år 😧
Februar 2020

Tusen takk: 100.000 kunder

I februar runder vi de første 100 000 kundene. En milepæl som det tok nesten 3,5 år å nå. All hjertens takk til alle som har hjulpet, kjøpt og støttet den lille bedriften som startet hjemme i pappas kjeller. Det ble feiret med kaker, flotte tilbud og selvfølgelig en felles fest for alle kollegene.

Mars 2020

Reis hjem igjen, Corona!

Og der, i likhet med mange andre bedrifter, får Watery et skikkelig sidespark. Det følger mildt sagt en vanskelig tid å drive online svømmebutikk når svømmehallene plutselig stenger dørene for flere måneder, svømmekonkurranser avlyses og ingen får lov til å drive med felles idrett.

Som i enhver annen krise kan man enten sitte på hendene og vente eller å forsøke møte utfordringene. I Waterys ånd valgte vi selvfølgelig det siste.

Alle kolleger fortsatte arbeidet, selv om jeg som den eneste måtte jobbe hjemmefra og dele skjermbilde med mine kolleger, og vi fant ét hull i markedet: Når folk ikke kan svømme i svømmehallen, hvorfor ikke svømme i havet? 

Det ble redningen som all vår fokus ble rettet mot. I løpet av noen måneder etablerte vi 4 nye samarbeid med ledende open water merkevarer, og lagde videoer og markedsføring med meg som svømte i åpent hav (jeg husker fortsatt hvor utrolig kaldt vannet var i april😳). Sommeren endte med å bli den villeste så langt. Watery var ovenpå igjen.

August 2020

Ok, dette begynner å bli litt dumt

Man skulle tro at jeg nå hadde lært, men den gang ei. Det var nå tid for å flytte til vårt fjerde hovedkvarter i løpet av bare 3 år. Vi måtte faktisk låne to containere i månedene frem til vi hadde mulighet til å oppbevare varene igjen (jeg er utrolig glad for at ingen tyver fattet mistanke). 

Denne gangen gjorde jeg imidlertid alt for å ikke gjøre samme feil igjen, og vi flyttet derfor inn på hele 3.000 kvadratmeter i august 2020 – denne gang like ovenfor svømmehallen i Horsens, hvor jeg hadde svømt minst minst 100.000 lengder. 

Det ble samtidig en fest for å feire hvor langt vi hadde kommet. Vi var nå blitt til sammen 10 kolleger i Watery på tvers av lager, markedsføring, kundeservice og alt-mulig-menn. 

Som lidenskapelige vannelskere var selvfølgelig våre favorittklær kleskoden til festen.

Oktober 2020

Showroom here we come!

Husker du at pappa ble ganske lei av at kunder kom løpende i tide og utide for å hente pakker når lageret var hjemme i kjelleren? 

En hentetjeneste jeg vet mange kunder har satt stor pris på opp gjennom årene, men nå var det endelig på tide å ta det til neste steg med introduksjon av vårt 200 kvadratmeter store showroom – midt mellom vårt nye lager og kontor. 

Faktisk er det Danmarks største vannsportbutikk – ta bare en titt på gulvet! Ekte bassengstriper krydret med stjernestøv på veggene med Jeanette Ottesen, Rikke Møller Pedersen og Lotte Friis – og den bleke Daniel (meg...) i midten.

2021

VEKST; VEKST; VEKST (Vi bør sette farten litt ned😵)
Mars 2021

En ny vannsport tar Watery med buksene nede

Hvis open water svømming var populært i kjølvannet av Corona i 2020, må 2021 sies å være året for padleboarding. Og som frontløperne vi er i Watery, var vi med fra første stund. Men likevel ble vi bokstavelig talt tatt med buksene nede. 

Gjennom våren tikket det inn over 25.000 forhåndsbestillinger på padleboards og hele bedriften på nå 45 kolleger ble satt på en skikkelig prøve. Så godt som hver uke kom den ene containeren etter den andre fylt med paddleboards til Horsens. De ble tømt i all hast og sendt ut til kundene i superfart. 

Det oppstod problemer, det ble ropt høyt til tider og feil ble gjort – massevis. Men som de eneste klarte vi å beholde den gode kundeservicen og sørget for at tusenvis av glade vannelskere fikk mulighet til å nyte sommeren på padleboards over hele landet. Vi var bare takknemlige for å være budbringer av disse opplevelsene.

April 2021

Å se seg selv i speilet er ikke alltid like gøy

Du leste nettopp at vi var blitt 45 kolleger. Det er derfor ikke bare meg og Watery lenger. Ikke på noen som helst måte. 

Vi måtte derfor se oss selv i speilet: Passer merkevaren vår den reisen vi er på? Passer den til det vi ønsker å oppnå – å gjøre et stort inntrykk på våre kunder og omverdenen? Kan vi se oss selv i dagens design? 

Vi måtte erkjenne det: Daværende Watery hadde løpt fra oss og vi så behovet for fornyelse etter 3 år med eksisterende logo, nettside og farger. 

Dette førte til et fullstendig re-design av all dritt fra et samarbeid med et (veldig) dyrt reklamebyrå, og vår nye (og nåværende) visuelle identitet ble født sammen med vår samlede payoff: 

Making Waves - Together 

Vi vil dele lidenskapen og gleden ved å være i, på og ved vannet med kundene våre. Uavhengig av aktivitet. Vi håper også du vil dele den med oss.

Juni 2021

Globale ambisjoner – og 350 nye produkter

Hvis man kan se forbedringsmuligheter og gjøre noe med dem, så mener jeg at man også har en plikt. 

Vår innledende “test” med egne produkter i Watery brandet hadde ført med seg store oppdagelser: Det behøvde strengt ikke å være så dyrt for sluttkunden å få kvalitetsutstyr. 

Det åpnet virkelig øynene våre for Watery som et uavhengig svømmemerke og derfor kunne vi etter 1,5 år i utviklingsprosessen presentere 350 nye Watery-produkter sommeren 2021. Utviklet fra bunnen av med brukeren i fokus – og med data fra nå 200.000 kunder. 

Samtidig åpnet vi opp merkevaren for verden på vår nye internasjonale plattform. En stor seier for et lite lag. Tusen takk for at dere har tatt imot produktene våre så godt!

Mindre enn ett år senere er vi SÅ stolte over at mer enn 80.000 vannelskere allerede bruker vårt utstyr og badetøy til sine opplevelser på og i vannet 🌊😍
September 2021

Basseng, strand og øl – det er alt vi trenger i #TeamWatery

En sommer uten sammenligning skulle avrundes og feires i ordentlig Watery stil. 

Det ble booket sommerhus med kjempebasseng på danskekysten for alle kolleger. Det var tid for å reflektere over sommeren som vi sammen hadde vært gjennom – den villeste i sitt slag. 

Det ble tid til overordnet strategi fra meg, felles grilling, drinker, paddleboarding, øl-bowling, vinsmaking og strandfotball i det fantastiske sommerværet. Et sårt tiltrengt pusterom, hvor vi fikk muligheten til å nyte hverandres selskap og ikke minst kåre lagets beste svømmer... trommerull... MEG! (sterkt etterfulgt av Mikkel og Oliver).

De trenger bare 120.000 banelengder i Horsens Svømmehall for å komme opp på mitt nivå 😜

2022

Mars 2022

Det kan være lurt å ta et steg tilbake

Vi måtte lande igjen. Etter full fart i løpet av de siste 5 årene og den villeste sommeren så langt med mange nye kolleger og produkter, innså vi at det var på tide å ta et steg tilbake og for alvor effektivisere våre prosesser og arbeidsflyter. 

Vi brukte vinteren på dette og kunne i mars 2022 bl.a. starte med vårt nye plukkesystem som automatisk oppretter plukkeruter for 20 bestillinger samtidig, basert på færrest mulig steg. Vi tok også en nøye titt på våre interne prosesser, slik at vi igjen kan trykke på gasspedalen med nye markeder, produkter og kolleger.

For vi har flere bølger som skal skapes – og vi håper du vil fortsette å følge oss på denne spennende reisen.

Juni 2022

Tid for fotoshoot! De virkelige ekspertene sier "GO" til Watery-produktene.

Siden vi startet utviklingen av våre Watery-produkter, har våre kunders erfaringer med produktene vært avgjørende - vi har derfor spurt (urealistisk) mye om dem underveis. Dette har forlenget prosessen - men sikret produkter som vil bli elsket fra start

Det var derfor en stor dag da vi etter et år i utviklingsmodus endelig kunne arrangere 4 store fotoshoots sommeren 2022 med 300 splitter nye produkter innen svømming, snorkling, barn og open water svømming. 

Og som vi hadde håpet, elsket våre ambassadører våre nye produkter - WOW var nok det mest brukte ordet underveis (Tusen takk!!🙏)

Juli 2022

Vi vil holde deg oppdatert!

For vi har flere bølger som skal skapes – og vi håper du vil fortsette å følge oss på denne spennende reisen.

🎁 Dagens gavebod

Du er kun 700 kr og 2 tillagt produkt(er) fra en gratis wet/dry bag til badetøy 😍

Gratis wet/dry bag til badetøy

[GRATIS GAVE 1] Watery wet/dry swim-care bag

Gratis vanntett mobilholder

[GRATIS GAVE 3] Watery vanntett mobilholder - Storm - Svart

Gratis vanntett bum bag i blå

[GRATIS GAVE 4] Watery vanntett bum bag - Talia - Blå

Anbefalt for ditt kjøp

32% kjøper disse produktene sammen med handlekurven din

Lukk
  • Søkeresultater
  • Produkter

Søkeresultater

    Ingen resultater for ""

    Spør vår kundeservice

    Ring til oss

    23 50 36 88

    Skriv til oss

    support@watery.no

    Åpningstider

    Ma-Fr: 08-22 / Lø-Sø: 10-22

    Chat med oss

    I høyre hjørne