Levering og frakt FAQ

Når blir pakken min levert?

Hvis det er noe som står våre hjerter nært i Watery, så er det rask og sikker levering.

I 99,3% av tilfellene skjer det med levering neste dag, når man bestiller før vår daglige hente-deadline. Det er vi ganske stolte av (ja, selv så mener vi at vi er nesten like raske til å svømme pakken din frem til deg, som Michael Phelps gjennomfører en 200 m butterfly).

Før du bestiller, så kan du lett finne den forventede leveringsdagen på produktsiden, i kurven eller ved betaling. Den dagen vi forventer det, holder vi faktisk på 98,2% av våre ordrer. 

Avhengig av når på dagen du bestiller, om det er hverdag eller weekend og hvilken transportør du velger, så vil leveringstiden variere mellom 2 eller 4 hverdager. Men vi kan garantere deg at vi har mannskap på jobb, 7 dager i uka fra 08-22, så de siste pakker kan bli hentet kl. 22.00 – også i helgen.

For å få en oversikt, kan du følge disse utgangspunktene for når vi får hentet pakker


Levering med Bring
– Post i butikk-levering: Bestill før kl. 13:00 alle hverdager = forventet levering 2-3 hverdager.
– Post til hjemlevering: Bestill før kl. 13:00 alle hverdager = forventet levering 2-3 hverdager.

Levering med Helthjem
– Post i butikk-levering: Bestill før kl. 13:00 alle hverdager = forventet levering 2-3 hverdager.
– Post til hjemlevering: Bestill før kl. 13:00 alle hverdager = forventet levering 2-3 hverdager.

Du kan alltid bruke trackingnummeret du har fått tilsendt til å spore pakken – det mottar du på e-post umiddelbart etter at vi har pakket ordren din. Se spørsmålet «Kan jeg spore pakken min?» for å finne ut hvor pakken din befinner seg.

Men menneskelige feil skjer dessverre – både fra vår side og hos våre transportører. Det er like ergerlig hver gang, men det er vanskelig å unngå det 100%. Hos oss kan det være fordi vi har en lagerfeil, og derfor ikke har varen på lager allikevel. Hos våre transportører kan det skyldes at de har det ekstra travelt, eller at pakken kan forsvinne. Se spørsmålet «Dere har enda ikke sendt pakken min», hvis du ikke har mottatt en forsendelses e-post fra oss enda, og se spørsmålet «Min pakke har ikke flyttet seg på flere dager på tracking-linken», hvis du har mottatt en tracking link, men det ikke har skjedd noe der enda.

Les mer
Les mindre
Pakken min har ikke flyttet seg på flere dager på tracking-linken (+4 dager)

Hvis du har mottatt forsendelses e-posten med beskjed om at ordren din er pakket samt en tracking link, så er pakken din i de fleste tilfeller levert til transportøren den samme dagen. Se «Når blir pakken min levert?» for å se hentetidene til de forskjellige transportørene.

Men noen ganger må vi bare konstatere at de ikke er like raske som oss til å få pakken din videre helt ut til deg, og dermed oppstår det forsinkelser – eller som det kan skje ved noen tilfeller, at pakken din har forsvunnet. 

Følg fremgangsmåten nedenfor, hvis tracking linken viser at det er flere hverdager siden sist pakken din flyttet seg:

1. Sporing på linken vises først når pakken har ankommet deres terminal. Altså, ikke når de henter pakken hos oss.

2. Har transportørene det ekstra travelt, så kan det i enkelte tilfeller gå opptil 2 hverdager før tracking-linken viser den første oppdateringen. Dette er vi dessverre ikke herre over, men følger fortløpende opp med at de følger våre kvalitets-avtaler.

3. Sjekk deretter din ordrebekreftelse som du har fått på e-post, umiddelbart etter bestilling, og se om det er den rette adressen som er angitt på ordren. Er adressen 100% korrekt?

4. Hvis det ser ut til at pakken din har stoppet opp, og har gjort det i mer enn 2 hverdager, så kontakt oss og skriv hvis det var feil på adressen din, eller om alt ser riktig ut. Deretter vil vår fantastiske supportavdeling hjelpe deg i løpet av få timer og senest etter 24 timer. Hvis pakken er forsvunnet, så sender vi en ny pakke til deg med det samme. 

5. Deretter vil vi i samarbeid med transportøren starte en undersøkelse for å finne den manglende pakken. Den blir typisk funnet på et depot, så sendes den tilbake til oss – men da har du jo allerede fått pakken din for lengst ;)

Tusen takk for din tålmodighet.

Les mer
Les mindre
Dere har ikke sendt pakken min enda?

Har du lagt inn en ordre, men enda ikke mottatt en forsendelsesmail, med beskjed om at ordren din er pakket og en tracking link, så kan en av disse to tingene være grunnen:

1. Vi har enda ikke nådd å pakke bestillingen din – Under 24 timer fra bestilling
Vi pakker alle våre ordre hver dag, uansett transportør – alle dager, hele året. Så har du bestilt ordren din innenfor de seneste 24 timene, så kan det bare være fordi vi enda ikke har nådd din bestilling i bunken. Men bare rolig: Det skal vi nok nå og det er trolig ikke noen problemer, så du trenger bare å vente.

2. Vi har begått en lagerfeil – Over 24 timer fra bestilling

Har det gått mer enn 24 timer fra din bestilling, og du enda ikke har fått beskjed om at den er sendt, så kan det dessverre skyldes en lagerfeil på én eller flere av de bestilte produktene dine. Det beklager vi og unnskylder det, men når det er mennesker som deg og meg som tar imot varer og pakker ordre, så kan det ikke unngås at det skjer feil en sjelden gang. Det håper vi du har forståelse for, selv om det kun skjer i 0,3% av våre ordre.

Men hvis det er tilfellet for din ordre, så vil vårt lager allerede dagen etter din bestilling prøve å kontakte deg på telefon eller e-post for å finne en løsning sammen med deg, enten med et annet produkt, eller om vi bare skal sende det vi har. Får vi ikke kontakt med deg, så prøver vi igjen neste dag. Kan vi ikke komme i kontakt med deg da heller, så sender vi det vi har på lager og sletter det som mangler fra ordren, så får du din pakke så raskt som mulig. Dermed vil ingen av våre ordre ligge mer enn 48 timer ubehandlet.

Hvis du selv er oppmerksom på det, så er du velkommen til å kontakte vår kundeservice for raskere avklaring.

Vi vil nok en gang beklage feilen!

Les mer
Les mindre
Hvordan kan jeg spore/tracke pakken min?

Du har mottatt ditt trackingnummer for din ordre i «Din-pakke-har-blitt-sendt» e-posten.

Den ser slik ut:

Vennligst vær oppmerksom på at det, avhengig av din valgte leveringsmetode kan ta opptil 48 timer før din pakke er registrert hos distributøren, så derfor kan du ikke alltid tracke den med det samme.

Trackinglinken viser nemlig først noe, når den er scannet på fraktleverandørens terminal og altså ikke når den hentes hos oss.

Har du ditt trackingnummer, så kan du enkelt og raskt spore din pakke hos din valgte transportør:

- Levering med Bring

- Levering med Helthjem

Les mer
Les mindre
Hvem blir min ordre sendt med (leveringsmetoder)?

Hastighet og leveringssikkerhet er avgjørende for oss i Watery og våre kunder (alle hater å mangle badeskoene i kofferten på vei til syden, fordi pakken ble vekk... joda, vi har prøvd det selv). 

Men med så mange glade kunder, så kan vi dessverre ikke personlig kjøre ut med bestillingene, selv om vi gjerne ville det, så derfor er vi avhengige av de velkjente post- og distributørtjenestene. 

Og som den nest beste muligheten (utover oss selv), så kan du velge her hos Watery, hvem du vil få pakken din levert med:

1. Bring - Hjemlevering og post i butikk

2. Helthjem - Hjemlevering og post i butikk

Bring og Helthjem har vært langvarige samarbeidspartnere for Watery og sikrer alle en rask og sikker levering, i langt de fleste tilfeller.

Når du betaler velger du hvordan pakken din skal leveres

Alt avhengig av hvor mye du kjøper for og hvor mye plass det tar, vil det være en av dem som tilbyr gratis levering. Når du går til kassen, kan du se den endelige fraktprisen for din ordre.

Du kan lese mer om hver leveringsmetode, leveringspriser samt hente- og leveringstider her

OBS: Alle leveringstider er estimater/forventet og det kan skje endringer hos distributøren eller posttjenesten. 

Hvis du har spørsmål om hvordan du kan tracke din ordre, ber vi deg om å lese "Hvordan kan jeg spore/tracke pakken min?".

Les mer
Les mindre
Hva koster leveringen?

På Watery.no har vi mange forskjellige transportmuligheter. Dermed kan du velge den du føler er tryggest eller enklest for deg. 

Men vi kan garantere deg, at du får:

1. Gratis levering på minimum en av leveringsmetodene ved kjøp over 749 NOK. 

2.  Billig frakt på 49 NOK på minimum en av leveringsmetodene ved kjøp under 749 NOK.

3. Vi pakker alle bestillinger inntil kl. 22.00 hver dag, også i helgene, så du er garantert rask levering. 

Du kan få full oversikt over fraktpriser og -muligheter her.

Les mer
Les mindre
Jeg har mottatt feil vare

Det beklager vi. Som et Michael Phelps-svar fra en vannsport-butikk, så har det dessverre gått litt for fort. Men med mennesker (og ikke roboter) på lageret, så kan vi dessverre ikke bli 100% feilfri, selv om det er meget sjeldent at det går feil.

Men! La oss løse det lynraskt, helt uten omkostninger for deg, og gjøre skaden god igjen innenfor en dag eller to.

Det krever bare 3 trinn for deg (og du trenger slett ikke kontakte oss).

1. Det første du skal gjøre, er å være helt sikker på at du har mottatt en annen vare enn det du har bestilt.

– Er størrelsen på produktet bare angitt annerledes enn den er på hjemmesiden?
– Står det samme navn på produktet som du har bestilt, men viser vår hjemmeside et annet bilde enn det du ser?

2. Er det feil vare du har mottatt, trenger du bare å fylle ut vårt online returformular hermed markering i feltet “Feil vare levert”, skrive den 9-sifrede Bring-koden, som du får i returformularet utenpå pakken din som inneholder feil produkt og levere i din nærmeste Post i butikk. 

3. Så mottar vi det feilleverte produktet innenfor 3-9 dager og samme dag sender vi det riktige produktet til deg, så du kan ha det innenfor et par dager. Feilleverte varer har høyeste prioritet hos vårt returmottak. 

Og ja, vi skal dessverre ha det feilleverte produktet tilbake først, da vi dessverre har opplevd et stigende antall kunder som har fått sendt det riktige produktet, men ikke har sendt det feilleverte produktet tilbake til oss. Det synes vi er like ergerlig som deg, at det skal gå ut over alle. 

Men vi kan tilby, hvis det haster ekstra mye, at du får det riktige produktet, hvis du sender en lenke til din returpakke når den er levert inn, til oss til vår e-post, så kan vi sende det riktige produktet til deg, uten å vente på at pakken kommer tilbake til oss. Men pakken skal være levert inn i Post i butikk og kunne ses på tracking-linken. 

Vi betaler selvfølgelig alle fraktomkostninger.

Les mer
Les mindre
Jeg har mottatt et ødelagt produkt/min pakke er ødelagt?

Hvis du kunne se oss nå, ville du se at vi dunker hodet ned i bordflaten. 

For det er jo aldri en god opplevelse for deg som kunde. Og spesielt ergerlig er det, når vi sjekker kvaliteten på de varene som sender ut fra lageret – hver eneste en.

(heldigvis skjer det i veldig få tilfeller, så du trenger ikke bekymre deg for hodene våre.)

Men igjen, la oss løse det med en gang – raskt og enkelt for deg (og selvfølgelig uten omkostninger for deg). 

Det krever bare 1 trinn for deg (og resten klarer vi)

1. Vennligst send en e-post til oss på support@watery.no, hvor du fyller ut hva som er ødelagt/defekt/knust samt et bilde av produktet og emballasjen.

2. Denne e-posten vil vi besvare innenfor 2 timer i våre åpningstider, med beskjed om at vi sender de berørte produktene på nytt, såfremt det godkjennes av oss, samt at du sender de berørte produktene tilbake til oss (vil være tilfellet med produkter med salgspris på over 200 kr).

Så kan du ha det/de nye produktet/produktene – forhåpentligvis 100% intakte – innenfor en 2-4 hverdager. Det er vår måte å si unnskyld på, og det så raskt vi bare klarer! 

Hvis du ønsker å returnere ødelagte/defekte varer, så skal det gjøres på følgende måte:

1. Hent din gratis returkode/returlabel her og klargjør pakken til å sendes ved å skrive den 9-sifrede Bring-returkoden utenpå pakken.  

2.Lever inn pakken i din nærmeste Post i butikk (se de nærmeste her)

Les mer
Les mindre
Jeg mangler en vare i min forsendelse?

Det verste som kan skje, når man gikk og gledet seg. Vi blir i hvert fall skikkelig irriterte over det. Men ja, selv om vi har et stort lager med hurtigsvømmende lagerfolk, så skjer det feil en sjelden gang. Vi ber om din forståelse for det inntrufne.

Men, vi skal selvfølgelig ha løst det så raskt som mulig – et er vi nemlig kjent for.

Bare send oss en e-post eller ring til oss med opplysningene om ditt ordrenummer, navnet på produktet som mangler – og hvis du er ekstra hjelpsom og vil gjøre prosessen så rask som mulig, også et bilde av leveringen (så kan vi se om det er distributørens behandling av pakken som har åpnet den, så produktet falt ut). 

Så vil vi sende det manglende til deg, med det samme. Så kan du ha det manglende produktet allerede innen 2-3 hverdager :)

Internt vil vi selvfølgelig undersøke hva som kan ha forårsaket feilen, så vi kan unngå det i fremtiden.

Les mer
Les mindre
Kan jeg nå å annullere eller endre min bestilling?

Bransjen kjenner oss for våre lynraske forsendelser. På det beste, så sender vi innenfor få minutter – nesten like raskt som Michael Phelps svømte sin 100m butterfly – da han tok verdensrekorden.

Det betyr dessverre bare også at tiden for å nå og annullere eller endre din bestilling er svært kort. Men skynd deg å kontakte oss så raskt som mulig, så kan det forhåpentligvis la seg gjøre, før vårt lager pakker og sender det til deg.

Vær oppmerksom på, at når du har mottatt e-posten «Din pakke fra Watery.no har startet sin svømmetur til deg!», så er det dessverre ikke lengre mulig. Da er den nemlig som oftest allerede hentet av pakke-distributøren og er på vei ut til deg.

Hvis vi allerede har pakket og sendt din pakke, så kan du naturligvis returnere ordren etter at den er mottatt. Vi gjør det helt slik som du ønsker det. 

Det er enkelt for deg å sende ordren i retur, etter at du har mottatt den – se vår returportal her.

Les mer
Les mindre
Kan jeg hente min ordre på deres lager/i showroomet?

Det er desverre ikke mulig å hente pakker på våre lager/showroom.

Vi vil derimot mer enn gjerne komme svømmende med pakken din direkte til adressen eller et utleveringssted nær deg  (det kommer selvfølgelig til å bli gjort med gassen i bånn ;) )

Hvilke land sender dere til?

Men sitter du andre deilige land, så sender vi til Sverige på watery.se, ellers fra Watery.dk kan du bestille levering med DHL til de fleste europeiske land, slik som

Tyskland, Spania, Belgia, Nederland, Polen m.fl. Fraktprisen blir da 250 NOK.

Vi sender for øyeblikket ikke til Grønland, Færøyene og Storbritannia samt land utenfor Europa. Men vi arbeider løpende med å tilføye flere forsendelses land.

Les mer
Les mindre
Pakken min ligger klar til å hentes, men jeg har ikke fått beskjed om at den kan hentes?

Hvis du kan se på trackingen at pakken er klar til å hentes i en Post i butikk, så kan du fint gå og hente den. Du skal bare ta med trackingnummeret samt gyldig legitimasjon.

Hvis ordren er bestilt til en Post i butikk, skal du ta med hente-koden du har fått på e-post og SMS. Hvis du ikke har mottatt en kode, kan du kontakte vår kundeservice for hjelp.

Les mer
Les mindre
Hvordan blir ordren min pakket?

Det er svært viktig for oss at din pakke kommer uskadd frem!

Avhengig av hvilke varer du har kjøpt, blir de enten pakket i boblekonvolutt eller en pappkasse fylt med kassefyll. Dette sikrer at varene dine kommer helskinnet frem til deg.

Vi gør alt, hvad vi kan for at dine varer kommer sikkert og beskyttet frem.

Vi gjør alt vi kan, for at varene dine kommer sikkert og beskyttet frem.

Hvis produktet ditt blir skadet under frakten, vil vi anbefale at du følger prosedyren vi beskriver i avsnittet «Jeg har mottatt et ødelagt produkt/min pakke er ødelagt».

Les mer
Les mindre
Jeg kan ikke velge den leveringsmetoden jeg gjerne vil?

På Watery.no tilbyr vi følgende leveringsmetoder:

- Bring hjemmelevering

- Bring Post i butikk

- Helthjem hjemmelevering

- Helthjem Post i butikk

Les mer
Les mindre

Levering & forsendelse

Retur og bytte

Prisgaranti

Betaling og sikkerhet

Produkter og lager

Produktanbefalinger

Gjennomføre bestilling

Rabatkoder / diverse

Størrelsesguides

Fant du ikke svaret på spørsmålet ditt?

Skriv til oss
support@watery.no
Chat med oss

Åpningstidene er man-fre: 08-22. Lørdag: 10-16, søndag: 16-22

Anbefalt for ditt kjøp

32% kjøper disse produktene sammen med handlekurven din

Lukk
  • Søkeresultater
  • Produkter

Søkeresultater

    Ingen resultater for ""

    Spør vår kundeservice

    Ring til oss

    23 50 36 88

    Skriv til oss

    support@watery.no

    Åpningstider

    Ma-Fr: 08-22 / Lø-Sø: 16-22

    Chat med oss

    I høyre hjørne